Wednesday 5 November 2008

Review emiţător radio pentru iPod

Dragilor mă bucur că există internetul, dar de multe ori îmi dau cu parul peste degete că nu îl folosesc mai mult pentru anumite lucruri. De exemplu, dece dracului nu m-am uitat eu la ceva review-uri înainte să cumpăr un emiţător radio pentru iPod.  Şi uite dece:

Acum două luni mi-am luat un iPod Touch de care personal sunt foarte mulţumit. Toate bune, merge bine, are şi functionalităţi care adaugă valoare pe lângă partea de muzică, iar interfaţa cu utilizatorul este de milioane. Recunosc există o grămadă de alte device-uri care au funcţionalităţi mai bune şi mai multe şi costă mai puţin, dar interfaţa face toţi banii. Iar Apple a reuşit să atragă o tonă de programatori să scrie aplicaţii pentru ei, aşă ca ai toate bazaconiile de aplicaţii, ca să nu spun de jocuri de pierdut timpul. 

Dar nu despre iPod Touch vream să povestesc ci despre nenorocitele de emiţătoare radio pentru maşină pe care le găseşti in zeci de modele pe piaţă. Pentru cei care nu ştiu la ce mă refer, se poate vedea aici sau aici. Dacă ai casetofon cu casetă în maşină, soluţia este simplă, cumperi o casetă care se mufează la iPod, şi toate sunt bune. Dacă cumva ai maşină cu CD şi casetofonul nu dispune de o intrare audio, eşti trist (ca mine) şi singura soluţie sunt emiţătoarele radio de mai sus. 

Modele sunt zeci, poate sute, dar concluzia mea este NU CUMPĂRAŢI. Sunt aşa de proaste că mie personal îmi vine să arunc cu el pe geam. Am încercat cele două modele la care am pus link mai sus şi anume iTrip de la Griffin şi TuneBase FM de la Belkin. Ambele sunt firme cunoscute pe piaţă pentru accesorii de iPod şi nu numai. 

Să le vedem pe rând.

iTrip este un device micuţ care se cuplează la connectorul specific iPod (nu la ieşirea audio). Este finuţ, extrem de uşor, iar utilizarea lui este extrem de uşoară, orice persoană care foloseşte un iPod nu o să aibă probleme. Nu ai decăt să cauţi o frecvenţă pe care nu emite nici un post de radio, setezi respectiva frecvenţă pe iTrip, setezi frecvenţa pe radio din maşină şi răuri de muzică se vor revărsa în maşină. Device-ul se alimentează de la bateria iPod-ului, dar din căte am testat eu nu reduce prea mult perioada de viaţă a bateriei. Dacă totuşi ai un drum lung de făcut apare inconvenientul că nu poţi să încarci şi să asculţi muzică în acelaşi timp. 

TuneBase este un device care se alimentează de la sursa de curent a maşinii. Faţă de iTrip are avantajul că în timp ce asculţi muzică, îţi încarcă iPod-ul sau iPhone-ului, sau poate fi folosit şi numai pentru încărcare. Am crezut că dacă este alimentat de la o sursă de curent o să fie ceva mai puternic ca emiţător. Din păcate nu este cazul, probabil că şi iTrip-ul şi TuneBase au aceiaşi putere la semnal, aceasta fiind limitată de legislaţia în vigoare. Ce mi-a placut în schimb la TuneBase a fost faptul că vine cu adaptoare laterale speciale pentru toate tipurile de iPod care există, astfel acesta stă ferm in locaşul lui, şi nu este nevoie de ajustări de fiecare dată când îţi fixezi iPod-ul în el. 

Dar când vorbim de calitatea semnalului, se schimbă total problema. Pentru că aici apare problema pe care o am eu cu aceste emiţătoare. Deoarece sunt foarte slabe ca emiţătoare (deh să nu te apuci să îţi faci post de radio în cartier cu aşa ceva) indiferent cât de mare este distanţa între emiţător şi antena radioului tău, paraziţii statici vor aparea. Aşa că pe lângă răurile de muzică o să apară şi ceva flote de paraziţi. Şi aştia apar când nu te aştepţi şi de unde nu te aştepţi. Fie de la vecinul de trafic, care are sistemul electric varză în maşină şi atunci emite pe toate frecvenţele bruiaje, fie de la posturi de radio care migrează uşor în frecvenţă sau în numărul de frecvenţe acoperite. Daca este înorat iar ieşti trist pentru că încărcarea electrică din aer este suficient căt să dea în cap la muzica ta preferată. Dacă treci prin tunel, pasaj sau mai ştiu eu ce, iar eşti trist.  

Aşa că eu cred că emiţătorul pe care îl am pentru moment o să aibă o viaţă scurtă, pentru că la un momendat o să mă enerveze atăt de tare încât o să zboare pe geamul de la maşină. 

Lidra







No comments: